road

Безумовно, невід’ємною частиною інженерно-транспортної інфраструктури будь-якого населеного пункту нашої країни, незалежно від того місто це чи сільська місцевість, є система зовнішнього освітлення вулиць і доріг. Правильно спроєктована, вона здатна не тільки створити об’єктивні передумови для сприятливої життєдіяльності пересічних громадян, а й забезпечити комфортні, а також безпечні умови для всіх, без винятку, учасників дорожнього руху в темний час доби. І це не пусті слова. Згідно зі статистичними даними, якісне зовнішнє освітлення автомагістралей зменшує кількість дорожньо-транспортних пригод більш ніж на 30%, а автомобільних доріг в межах міста – на 45%.

Крім того, грамотно спроєктоване і змонтоване зовнішнє освітлення міських територій сприяє зниженню рівня злочинності як в окремо взятому населеному пункті, так і в усій країні в цілому. Адже, як відомо, найчастіше злочинці орудують в темних або в слабо освітлених місцях. Тому виходить, щодо питання проєктування освітлення автомобільних доріг і пішохідних зон слід підходити відповідально, враховуючи всі існуючі норми і стандарти ДБН.

 

Проєктування освітлення вулиць і доріг: основні напрямки

 

Проєктування вуличного освітлення в кожному населеному пункті України має безліч нюансів і особливостей. Річ у тому, що подібний процес передбачає кілька напрямків. А саме:

  • створення проєкту освітлення транспортних автомагістралей, кільцевих і інших великих автомобільних доріг. Його основне завдання – забезпечення яскравості і рівномірності освітлення того рівня, якого достатньо для достовірної, а, головне, для своєчасної оцінки ситуації на дорозі. Найчастіше монтаж зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах виконується із застосуванням екранованих джерел світла. Це дозволяє уникнути засліплення водіїв і пішоходів;

  • розробка проєктної документації вуличного освітлення в житлових кварталах. Оскільки для цих районів властиві жваві транспортні мережі і численні пішохідні зони, розробляючи проєкт освітлення тут, важливо подбати не тільки про забезпечення безпечного руху пішоходів і автотранспорту, а й про створення зорового комфорту в ньому. Тим самим підвищуючи його естетичні якості;

  • проєктування освітлення пішохідних зон. За статистикою ці ділянки відрізняються підвищеною небезпекою. А особливо в умовах поганої видимості. І тільки монтаж вуличного освітлення тут дозволяє кардинально змінити ситуацію. А точніше: підвищити безпеку всіх учасників дорожнього руху.

Цікавить проєкт освітлення автомобільних доріг або вулиць? Немає часу і бажання заглиблюватися в усі нюанси організації і монтажу освітлювальних установок? Компанія Stolb.com.ua зробить це за вас. Наша бригада висококваліфікованих фахівців, у яких є допуск до всіх видів робіт, подбає про те, щоб процес розробки проєкту вуличного освітлення, а також його реалізація пройшла для вас непомітно. Ваша допомога потрібна хіба що на етапі узгодження проєктної документації.

 

Норми освітлення вулиць і вимоги до освітленості автомобільних доріг

 

Під час проєктування вуличного освітлення різних міських територій і автомобільних доріг необхідно дотримуватися таких вимог:

  1. комфортне освітлення при мінімальному енергоспоживанні;

  2. надійність і довговічність установок;

  3. легкість, зручність і безпека обслуговування і управління приладами;

  4. дотримання основних стандартів і норм освітлення вулиць і доріг.

І якщо з першими трьома пунктами все більш-менш зрозуміло, то четвертий вимагає глибшого дослідження. Отже, що стосується норм освітленості автомобільних доріг, то цей показник залежить від їхньої категорії та може варіюватися в наступних межах:

  • для автомагістралей Києва, що характеризуються високою інтенсивністю руху автомобілів (1000-5000 од./год) і відносяться до категорії А, допустима норма світла – 20 люкс;

  • для автомобільних доріг районного призначення з категорії Б з більш низькою концентрацією транспортних засобів, цей показник може змінюватися від 15 лк (500-1000 од./год) до 10 лк (менш як 500 од./год);

  • для доріг місцевого підпорядкування (категорія В) досить буде середньої горизонтальної освітленості, що знаходиться в межах 4-6 лк;

  • для міських автомобільних зон загального користування норма світла – 15-20 лк. Таким же яскравим має бути освітлення як на перетині автодоріг, так і в зоні перехресть.

Норми освітленості пішохідних зон залежать зовсім від інших факторів. Як правило, серед основних вимог, що висуваються до їхнього підсвічування, виділяють тип і розмір населеного пункту, а також призначення вулиці. Отже:

  • якщо пішохідні зони примикають до центральних вулиць або знаходяться в безпосередній близькості від автомобільних доріг, в цьому випадку освітлення закладають з розрахунку 10 лк. Допустима норма освітленості вулиць, розташованих далеко від автомагістралей, становить 4 лк. А вуличок приватного сектора – 2 лк;

  • інтенсивніше (10 лк) повинні підсвічуватися зупинки громадського транспорту і дитячі майданчики. У пішохідних же тунелях монтується найяскравіше світло – 50-100 лк.

Також варто зупинитися і на нормах щодо ілюмінації вулиць в сільській місцевості, згідно з якими вони повинні підсвічуватися не менше ніж на 80%. Простіше кажучи, на тих ділянках, де проживає незначна кількість людей або ними мало хто користується, освітлення може зовсім не бути. Однак центральна вулиця в селі, другорядні провулки і селищні дороги неодмінно повинні освітлюватися. Норми світла тут – 4 і 2 лк відповідно.

Вам потрібен яскравий і масштабний проєкт вуличного освітлення з використанням енергоощадних технологій? Все, що вам потрібно – команда досвідчених фахівців з Stolb.com.ua. Володіючи практичними навичками в області електро- і світлотехніки, вони не тільки зроблять розрахунок вуличного освітлення, а також проведуть його монтаж, а й допоможуть вибрати ті установки, які будуть повністю відповідати нормативним вимогам і дозволять досягти значної економії електроенергії.