Рівень комфорту для пішоходів і власників автомашин в міських умовах і за межами населених пунктів багато в чому залежить від того, наскільки ясно на вулицях. Відчувати впевненість у власній безпеці і уникати неприємних ситуацій під час пересування кожній людині допомагає грамотна організація освітлення пішохідних зон, парків та автомагістралей. Освітлювальна щогла - частина установки підтримуючої світильник, ліхтар або прожектор - це основна складова вуличного освітлення. Сучасні виробники пропонують досить широкий асортимент опор і самих світильників, так що жоден замовник не зазнає труднощів при виборі освітлювального обладнання за індивідуальними вимогами.
Види сучасних опор вуличного освітлення
Класифікувати опори зовнішнього освітлення можна за типом матеріалу, використаного при їх виготовленні. Існує 4 види опор, і кожен з них затребуваний на ринку, завдяки своїм характерним особливостям.
Металеві опори освітлення. Цей вид вважається лідером за популярністю в своїй сфері, оскільки стовпи з термостійких металів (заліза, сталі, чавуну і алюмінію) мають цілу низку незаперечних переваг:
високою стійкістю до динамічних і кінетичних навантажень;
несприйнятливість оцинкованих опор до корозійних процесів;
достатній ступінь гнучкості, що впливає на ймовірність нанесення істотного збитку транспортним засобам при зіткненні з таким стовпом.
Дерев'яні опори освітлення. Дерево - матеріал м'який і податливий, схильний до зовнішніх чинників впливу. Але при цих недоліках він має діелектричні властивості і екологічністю. Даний вид конструкцій вважається застарілим і зустріти дерев'яні стовпи можна переважно у віддалених від міст регіонах. Однак, подібні конструкції актуальні, коли потрібно змонтувати тимчасові лінії освітлення або в разі, коли необхідно встановити декоративні джерела світла, наприклад, для тераси ресторану.
Залізобетонні опори освітлення. ЗБВ опори зовнішнього освітлення сприйнятливі до змін температурного режиму. Вони також схильні до утворення відколів в процесі експлуатації. Низька ступінь еластичності залізобетонних стовпів стає причиною значної шкоди для автомобілів при зіткненні. Значну вагу конструкцій є значущою їх особливістю, що утрудняє транспортування. ЗБВ стовпи застосовуються сьогодні для освітлення міських вулиць, паркових зон, спортивних майданчиків, промислових та складських площ. Переваги у бетонних опор теж є і чималі:
висока опірність негативним зовнішнім впливам, в тому числі і хімічним;
максимально висока міцність;
діелектричні властивості, що дозволяють залізобетонним щогл повністю ізолювати струмопровідні лінії.
Композитні стовпи. Конструкції такого типу використовуються в якості альтернативи для всіх інших видів опор. Серед основних переваг композитних конструкцій низька вага, стійкість до корозії, екологічна безпека, міцність і естетичний зовнішній вигляд.
За допомогою різноманітних опор вуличного освітлення можна реалізовувати схеми освітлювальних систем для будь-яких об'єктів. Специфіка об'єкта має на увазі використання стовпів різного цільового призначення - функціональних або декоративних. Призначення опори визначає і інші вимоги до неї - загальний вигляд і ефективність освітлення.
Вимоги до опор вуличного освітлення
Монтаж освітлювальних конструкцій має відбуватися чітко у відповідності з прийнятими стандартами, правилами і санітарними нормами. Виконувати роботи по установці стовпів і щогл для зовнішнього освітлення можна тільки спеціалізована бригада монтажників. Існує кілька стандартних схем розташування для різних об'єктів:
одностороння (світильники розташовуються на стовпах з одного боку проїжджої частини);
двостороння (два ряди опор освітлення з обох сторін дороги);
осьова (розташування світильників на тросах по центральній осі дороги);
двухрядная по осі (розташування світильників на стовпах уздовж розділювальної смуги на проїжджій частині).
Вплив на щільність установки освітлювальних опор надає також потужність ліхтарів. Чим більше потужність вуличного світильника, дем далі один від одного будуть стояти конструкції. Існує цілий ряд вимог по розташуванню щогл щодо ЛЕП, дахів будинків, бордюрів і т. Д. Як приклад наведемо допустимі відстані між металевими опорами вуличного освітлення і бордюрами:
1 метр для доріг з високою інтенсивністю руху;
0,6 метра, коли проводиться монтаж на дорогах другорядного значення;
0,3 метра при відсутності руху вантажного і електротранспорту.
Якщо ж на дорогах зовсім немає бордюрів, стандартом для установки ліхтарів буде відстань 1,75 метра від краю проїжджої частини.
Вимоги до фундаменту опор освітлення
Монтаж опор освітлення може здійснюватися для різних цілей, але в будь-якому випадку буде мати місце одна загальна вимога до них - достатня для опору великим навантаженням ступінь міцності. металеві оцинковані